Vrijdag 13 december 2024 zijn wij vanaf 14 uur gesloten in verband met een teamuitje!

In gesprek met… Vera!

5 min. leestijd

Iedere maand geven we in ‘In gesprek met…’ het woord aan één van de collega’s van Wout Monseurs. Dit keer gaan we in gesprek met Vera, onze verkoopster binnendienst. Vera vertelt uitgebreid over haar werkervaringen, klantcontact en de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van kantoorartikelen.

Je bent bij Wout Monseurs werkzaam als verkoopster binnendienst, kun je kort toelichten hoe je werk eruit ziet? 

Dat kan ik zeker! Vrijwel iedere dag starten we de dag samen met koffie en/of thee en bespreken we bepaalde zaken die lopen. Daarna gaan we lekker aan de slag.

Binnen Wout Monseurs ben ik verantwoordelijk voor het verwerken van orders (deze komen binnen via de webshop, per mail of telefonisch). Tevens verwerk ik alle tonermeldingen: wij hebben een handige tool waarmee wij automatisch meldingen ontvangen wanneer toners van onze klanten leeg beginnen te raken. Wij zorgen er dan voor dat de klanten de toners op tijd weer geleverd krijgen. 

Wat ook tot mijn takenpakket behoort, is het inboeken en verwerken van facturen van zowel kantoorartikelen als kantoormeubilair. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor onze voorraad toners en kopieerpapier. Het kopieerpapier leveren wij grotendeels vanuit ons eigen magazijn. Tenslotte zorgen Faye en ik wekelijks voor content voor de socials, dit doen we samen met onze collega Lisette en het team van Think Online. Hier halen we samen veel plezier uit!

De laatste tijd ben ik ook vaker buiten de deuren van Wout Monseurs te vinden. Ik ga dan bij klanten langs zodat ik ze nog beter van dienst kan zijn. 

Wat maakt je werk zo bijzonder, leuk en uitdagend? 

Mijn werk binnen Wout Monseurs is heel divers. Iedere dag is eigenlijk anders en het komt regelmatig voor dat ik ’s ochtends nog niet weet hoe de rest van mijn dag eruit zal zien. Dat maakt het leuk en enorm uitdagend! Omdat het aanbod van kantoorartikelen zó groot is, zijn de vragen heel uiteenlopend. Ondertussen worden we ook nog veel gebeld door klanten: de ene klant belt vanwege een printerstoring en de andere klant om een aanvraag voor meubilair, kantoorapparatuur en/of kantoorartikelen. Zo blijven we met zijn allen lekker bezig en juist dat zorgt voor zoveel plezier!

Hoe zou je de sfeer binnen het team van Wout Monseurs omschrijven? 

De sfeer binnen het team van Wout Monseurs omschrijf ik als heel fijn. Doordat we zo’n klein team hebben (nu 11 personen), moet je het met elkaar doen en heb je elkaar echt nodig. We werken dan ook goed samen en zijn daardoor een hecht team. Dat is precies de reden waarom ik graag in een wat compacter bedrijf werkzaam wil zijn.

De successen worden uitgebreid gedeeld (en gevierd): van de verkoop van een groot meubelproject of een mooi machinetraject tot het binnenhalen van een nieuwe klant voor kantoorartikelen. Eens in de twee weken bespreken we gezamenlijk de voortgang van alle projecten en de omzet die we hebben gehaald. Zo houden we elkaar op de hoogte en geeft het ons allemaal een drive om door te gaan met z’n allen.

De afgelopen twee jaar heeft er wat verjonging in het team plaatsgevonden. En dat heeft ook veel positieve effecten met zich meegebracht. Zo komen er collega’s in het team die weer een frisse kijk en nieuwe ideeën met zich meebrengen.

Nog een recent voorbeeld van de verbondenheid van ons team: afgelopen december overleed onze oprichter Wout Monseurs. De afgelopen twee jaar heb ik hem hier bijna wekelijks op de werkvloer gezien. Wout hoorde echt bij ons team, zo voelde dat ook voor ons allemaal. Als dan zo iets gebeurd, dan voel je dat heel erg in een hecht bedrijf. Zo een week groei je als collega’s dichter naar elkaar toe en dan merk je nog meer wat we aan elkaar hebben. Dat vind ik echt prachtig.

Zijn er op dit moment opvallende trends bij klanten? 

Jazeker! De laatste maanden krijgen we steeds meer vraag naar duurzame producten, zoals kopieerpapier. Je merkt dat klanten over het algemeen steeds meer bezig zijn met duurzaamheid en milieu. Ook hierin proberen wij zo veel mogelijk in de behoefte van onze klanten te voorzien. 

Zo ja, waardoor komt dit?

Deze trend komt met name door de maatschappelijke betrokkenheid van bedrijven en de ontwikkelingen op het gebied van het milieu. Hierdoor zijn klanten zich bewust van het voordeel van duurzame producten.

Is de vraag veranderd sinds de coronaperiode? 

Tijdens de coronaperiode hebben we wel gemerkt dat de vraag naar kantoorartikelen minder werd. Hoewel de behoefte aan thuiswerkplekken groter werd, ging er steeds meer digitaal en waren er dus minder kantoorartikelen nodig. Gelukkig hebben we, zeker het afgelopen jaar, gemerkt dat er ook weer volop op kantoor gewerkt wordt waardoor de vraag naar kantoorartikelen en toners weer heel erg toenam. 

Kun je vertellen wat klanten zo prettig vinden aan de samenwerking met Wout Monseurs? 

Zeker! Wat de samenwerking met Wout Monseurs heel sterk maakt, als je het mij vraagt, is dat we korte lijntjes hebben. We proberen altijd snel te schakelen en samen te zoeken naar een oplossing, dat komt mede door het 1-op-1 contact dat we met onze klanten hebben. Service staat bij ons hoog in het vaandel. Daarnaast weten klanten dat ze mij altijd mogen benaderen en dat wordt zeer gewaardeerd. Ik heb de afgelopen twee jaar ook gemerkt dat ik daardoor een goede band heb opgebouwd met onze klanten en dat werkt erg prettig.

Meer informatie over Wout Monseurs?

Wout Monseurs is specialist op het gebied van het creëren van de ideale werkomgeving. Dit doen we door middel van optimale kantoorinrichtingen, het verzorgen van onderhoud en het verstrekken van advies op maat. Zo bent u altijd zeker van een kantooromgeving met optimale productiviteit en sfeer. Wilt u ook graag advies of heeft u een andere kantoorgerelateerde vraag? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag!

Neem contact op