Iedere maand geven we in ‘in gesprek met…’ het woord aan één van de collega’s van Wout Monseurs. Deze maand doen wij het echter net even iets anders. Wij gaan namelijk in gesprek met Rob, de directeur van Wout Monseurs. Hij vertelt hoe het is om directeur te zijn van een bedrijf dat een begrip is in Breda en omstreken.
Mijn ouders werkten altijd samen in het bedrijf vanuit ons woonhuis. Ik zat er vanaf jonge leeftijd dus al middenin. Voordat ik bij Wout Monseurs aan de slag ging, heb ik eerst een paar jaar bij een groot softwarebedrijf gewerkt. Ik kwam er echter al snel achter dat de vrijheid van een eigen bedrijf mij veel meer aansprak.
Als ik Wout Monseurs in het kort zou moeten omschrijven, dan is het een echt familiebedrijf. Ik heb het jarenlang samen met mijn vader gedaan en nu is onlangs mijn zoon Mick ook in het bedrijf gekomen. Johan Suijkerbuijk is mijn rechterhand, hij werkt ook al meer dan 30 jaar bij ons. Doordat het een familiebedrijf is, zijn de lijntjes kort en is de sfeer informeel.
Zeker, als directeur houd ik mij vooral bezig met administratieve taken. Zo moeten de crediteuren en debiteuren beheerd worden. Daarnaast houd ik mij bezig met algemene zaken zoals contact met de bank, de belastingdienst, de accountants en de verzekeringsmaatschappijen. Uiteraard ben ik ook verantwoordelijk voor vele facilitaire zaken van het bedrijf, bijvoorbeeld het onderhoud van het pand.
Ons voornaamste doel is dat we andere professionele organisaties zoveel mogelijk willen ontzorgen wat betreft kantoorbenodigdheden. Dit omvat alles wat ze bij de inrichting van een kantoor nodig hebben. Denk hierbij aan kantoormeubilair, printers, kantoorartikelen en facilitaire producten.
We verzorgen dan ook volledige turnkey projecten, waarbij organisaties ons het vertrouwen geven om de perfecte werkomgeving te creëren. Ik hoop de komende jaren dan ook nog verder te groeien en de toonaangevende positie als projectinrichter verstevigen.
Er komen wekelijks aanvragen binnen van nieuwe, voor ons onbekende bedrijven om hun kantoor in te richten. Ik ben er enorm trots op dat we in de loop der jaren een goede reputatie op het gebied van projectinrichting hebben opgebouwd. Het is dan ook mooi om te zien dat men ons steeds beter weet te vinden. Door onze eigen creatieve interieuradviseurs kunnen we echt het verschil maken.
Leuke vraag, het is niet zozeer een geheim. Het is voor ons heel belangrijk dat iedereen voldoende ruimte krijgt om zich te ontwikkelen en initiatieven te ontplooien. De omgang met elkaar is dan ook erg informeel. Wanneer we nieuwe medewerkers selecteren, is het voor ons enorm belangrijk dat ze ook binnen het team passen.
Het cellenkantoor wat vroeger veel gebruikt werd, wordt steeds meer getransformeerd naar een open, flexibele, ergonomische kantooromgeving. Steeds meer mensen werken thuis. Hierdoor wordt het moderne kantoor steeds meer een ‘clubhuis’ waar je collega’s ontmoet, overleg voert, geconcentreerd werkt maar ook samen geniet van de successen.
Naast werken is ontspanning natuurlijk erg belangrijk. Ik hou heel erg van reizen, golfen en fotograferen. Daarnaast ga ik ook erg graag met mijn vrouw uit eten.
Ondernemen is inderdaad een groot avontuur te noemen. Je moet als ondernemer continu meebewegen met de markt en tegelijkertijd ook aan het team werken in een hoog en in een laagconjunctuur. Je bent nooit ‘klaar’ en kunt dus nooit rustig achterover gaan zitten.
Wout Monseurs specialiseert zich in het creëren van de perfecte werkomgeving. Dit doen we door middel van kantoorinrichtingen die zijn gericht op optimale productiviteit en sfeer. Daarnaast verzorgen wij ook het onderhoud en verstrekken we advies op maat. Zo bent u zeker van een ideale werkomgeving voor uw collega’s. Wilt u ook graag advies of heeft u andere kantoorgerelateerde vragen? Neem dan contact met ons op!
© Copyright Wout Monseurs | Ontwikkeld door SVM Solutions