In gesprek met… Martin!
Iedere maand geven we in ‘In gesprek met…’ het woord aan één van de collega’s van Wout Monseurs. Dit keer gaan we in gesprek met Martin, onze verkoopadviseur. Martin vertelt uitgebreid over zijn werkervaringen, bijzondere projecten en zijn specialisme: turnkey projecten.
Je bent bij Wout Monseurs werkzaam als verkoopadviseur. Wat is jouw exacte rol/ wat zijn jouw werkzaamheden?
Mijn werkzaamheden binnen Wout Monseurs zijn het bezoeken van bestaande en nieuwe klanten en samen met hen oplossingen zoeken en creëren voor hun kantooromgeving. En dat in de breedste zin van het woord.
Zou je kunnen toelichten hoe een gemiddelde werkdag eruit ziet?
Nou, dat varieert van dag tot dag. De ene dag bezoek ik de zaak en en bespreek ik alle lopende projecten met de interieur stylisten. Op andere dagen bezoek ik de nieuwe- en bestaande relaties. Dan ben ik erop uit om antwoord te geven op hun vragen wat betreft kantoor- en projectinrichting.
Wat maakt jouw werk zo leuk en uitdagend/wat motiveert je?
Mijn werk is pas echt leuk als ik tot de uiteindelijke oplossing ben gekomen. Dan weet ik zeker dat ik samen met de klant tot een zo efficiënt mogelijke inrichting ben gekomen waar we beiden tevreden mee zijn. Dus kortom, de afronding van het project maakt het mooi met de blije en tevreden medewerkers. Dan is mijn missie geslaagd.
Wat is de meerwaarde van het advies van Wout Monseurs BV op het gebied van projectinrichting?
Door mijn 25 jaar lange ervaring ben ik in staat om het juiste advies te geven, voor de klanten is het niet de dagelijks bezigheid en hier wil ik dan graag mijn kennis en advies meedelen.
Kun je een voorbeeld noemen van een mooi project waar jullie advies onderscheidend in is geweest?
Jazeker! Onlangs hebben we de vraag gekregen om bij één van onze klanten vitaliteit terug te brengen op de werkvloer en meer diversiteit aan te brengen in de overlegruimtes. Een uitgebreide vraag met veel opties voor creatief inrichten! Dit hebben wij o.a. ingevuld met schommelbanken, zitzakken en ook belcellen.
Daarnaast hebben wij in dit project de akoestiek en stoffering mogen aanpakken en dit heeft geresulteerd in een vergaderruimte met een grasveld en schommelbank.
Waar houd je allemaal rekening mee bij de projectinrichting van kantoren en hoe helpt Wout Monseurs BV de klant hiermee?
Voor ons is het allerbelangrijkste dat we luisteren naar de klant. Zo gaan we na wat het exacte probleem is en waar de behoeftes liggen. Vervolgens kunnen we alles gedetailleerd invullen en houden we rekening met het budget en de laatste trends die spelen! Zo heeft iedereen een advies wat perfect op hen is afgestemd.
In hoeverre geef je aanvullend advies met betrekking tot de basisvraag?
Wij kijken altijd verder dan alleen de basisvraag. Wanneer wij alleen anticiperen op de basisvragen van ons contact, dan lossen we vaak het probleem voor de korte termijn op. En dat is voor ons niet voldoende. Het is zeer belangrijk dat we verder kijken naar de ontwikkelingen binnen de organisatie en vooral ook de ontwikkelingen in de kantoorinrichting. Dit alles om klaar te zijn voor een zeer lange periode.
Projectinrichting omvat diverse aspecten van kantoormeubilair tot wandbekleding en vloeren. Wout Monseurs BV is gespecialiseerd in turnkey projecten. Wat houdt dit precies in?
Doordat de kantooromgevingen sterk aan het veranderen zijn, is het nodig dat iedereen van een goede werkplek kan genieten. Maar wat net zo belangrijk is (of zelfs belangrijker) is de sfeer. Dit alles kunnen we invullen met stoffering, kantoorbeplanting en wandbekleding, zoals mooie visuals.
Door het grote assortiment zijn wij in staat om een kantoorpand helemaal in te richten. Ik roep altijd van vloer tot plafond en alles wat er tussen zit!
Als verkoopadviseur heb je regelmatig contact met klanten. Wat merk jij dat belangrijk is binnen dit persoonlijke contact?
Iedereen mag en kan mij altijd benaderen wanneer ze vragen hebben met betrekking tot hun kantoorinrichting. Je merkt wel dat dit gewaardeerd wordt en dit essentieel is voor een goede en langdurige relatie.
Hoe blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen/trends/innovaties om je kennis up-to-date te houden?
Ik blijf vooral op de hoogte van de nieuwe trends en innovaties door regelmatig de fabrikanten te bezoeken waar wij reeds jaar en dag mee samenwerken. Verder ben ik ook veel te vinden op branchegerichte beurzen. Elke keer zijn er prachtige dingen die je mee kunt nemen in toekomstige kantoorinrichtingen.
Waarom zou de lezer voor advies op de koffie komen bij jou?
Velen zijn u voorgegaan en met mijn twee meter kan ik zeggen dat ik een van de grootste kantoorinrichters ben van Nederland!