Vrijdag 13 december 2024 zijn wij vanaf 14 uur gesloten in verband met een teamuitje!

Bureau inrichting: 3 tips voor een efficiënt bureau op kantoor

Bent u op zoek naar bureau inrichting tips? Een efficiënt bureau draagt bij aan een prettige werkomgeving. Hierdoor krijgt u meer overzicht, meer werkplezier en minder stress. Bent u benieuwd wat u kunt doen om uw kantoor bureau functioneel in te richten? In deze blog geven we u 3 tips.

1. De locatie van het bureau

De eerste stap voor een efficiënte bureau inrichting op kantoor is de locatie. De locatie van het bureau bepaalt het uitzicht en beïnvloedt de mogelijkheden in de rest van de ruimte.

Het is belangrijk dat u een plek kiest waar u zich goed kunt concentreren. Bovendien is het aan te raden om het bureau in de buurt van een raam te plaatsen. Op deze manier krijgt u veel natuurlijk licht binnen. Licht zorgt voor meer energie, waardoor u prettiger en harder kunt werken.

Wilt u meer weten over de ergonomische bureaus? Lees dan onze blog: ergonomische bureaus: de voordelen en 3 tips.

bureau inrichting licht

2.Voer een ‘clean-desk policy’ in!

Op kantoor komt een ‘clean-desk policy’ tegenwoordig steeds vaker voor. Een ‘clean-desk’ betekent dat er zo min mogelijk op het bureau ligt. Alleen de noodzakelijke spullen voor uw werkzaamheden liggen op het bureau.

Het doel van het beleid is minder afleiding. Daarnaast is de uitstraling van de werkomgeving professioneler. Hierdoor krijgen bezoekende klanten een positiever beeld van uw bedrijf.

Bureau inrichting combineren met een clean-desk policy kan ook handig zijn voor het ‘nieuwe werken’. Deze flexibele manier van werken zorgt ervoor dat er geen vaste werkplekken meer nodig zijn.

Een ander voordeel is dat een opgeruimd bureau schoonmaakkosten bespaart. Schoonmakers zijn namelijk sneller klaar, omdat er geen onnodig rommel op de bureaus ligt.

Toch komt het regelmatig voor dat niet iedereen blij is met een clean-desk policy. Er zijn veel werknemers die het juist prettig vinden om te werken op papier of andere fysieke attributen te gebruiken. Overleg daarom goed voordat u dit beleid gaat invoeren.

bureau inrichting clean desk

3. Bureau inrichting: handige accessoires

Een bureau inrichting eindigt met de juiste accessoires. Door slimme producten te kiezen, kunt u uw kantoor bureau nog efficiënter maken. De volgende accessoires mogen zeker niet ontbreken:

  • Investeer in kabelmanagement. Overal hangende kabels is niet alleen onveilig, maar komt ook rommelig over.
  • Een monitorarm voor twee schermen. Op meerdere schermen kunt nog efficiënter werken, doordat u niet steeds van programma hoeft te wisselen.
  • Een ingebouwde smartphone oplader.

Wilt u binnenkort starten met het inrichten van uw bureau? En bent u nog op zoek naar een geschikt bureau? Bekijk dan eens een van onderstaande ergonomische bureaus.

Kantoorinrichting in Breda

Bent u op zoek naar aanvullende informatie op het gebied van kantoorinrichting? Wout Monseurs verzorgt en ondersteunt u graag met uw projectinrichting. Wij denken graag met u mee over kantoorinrichting van het ontwerp tot aan de realisatie.