Vrijdag 13 december 2024 zijn wij vanaf 14 uur gesloten in verband met een teamuitje!

In gesprek met… Martijn!

4 min. leestijd

Iedere maand geven we in ‘in gesprek met…’ het woord aan één van de collega’s van Wout Monseurs. Deze maand spreken wij met de teamleider van de technische dienst: Martijn. Hij vertelt hoe hij al jaren met veel plezier werkt bij Wout Monseurs en wat de verantwoordelijkheden zijn binnen zijn functie. 

Hoelang ben je al werkzaam bij Wout Monseurs?

Ik ben al 13 jaar en 11 maanden in dienst bij Wout Monseurs als teamleider van de technische dienst.

Heb je altijd al een passie voor techniek gehad?

Jazeker, ik ben vanaf jongs af aan altijd bezig geweest met audio en video. Mijn oom had namelijk een verhuurbedrijf in licht en geluid, en ik ging regelmatig met hem mee om te helpen bij klussen. Hij vroeg mij vaak om dingen te repareren, en zo is het een beetje uit de hand gelopen. Daarnaast heb ik ook een periode als freelance stagehand op verschillende festivals gewerkt. 

Hoe zou je Wout Monseurs als bedrijf omschrijven?

Wout Monseurs is een echt Bredaas familiebedrijf. We hebben al jarenlang trouwe klanten, en dat komt door onze sterke nadruk op service. Het team is klein en hecht, waardoor we in staat zijn om snel te schakelen en veel persoonlijke aandacht te geven aan de klanten! 

We gaan dan ook regelmatig bij klanten op bezoek, hebben telefonisch contact en klanten kunnen altijd mailen. 

Het is een prettig, gezellig team en om niet te vergeten, sluiten we de week gezellig samen af met een borrel.

Als teamleider technische dienst, wat is jouw verantwoordelijkheid?

Klopt, als teamleider heb ik veel verschillende taken. Zo zorg ik ervoor dat de voorraden op peil zijn, onderhoud ik contacten met leveranciers en houd ik de Cloud printer monitoring systemen up-to-date. 

Onze diensten zijn ook vaak in het buitenland. Zodra er installatie of onderhoud nodig is voor kantoren of schepen, is het belangrijk dat we tijdig de juiste onderdelen hebben en schakelen om de dienst op tijd uit te voeren. Dat vraagt ook om een stuk logistiek! 

We hebben ook een uitgebreid Europees partnernetwerk voor de printerservice voor spoedgevallen. Maar we zorgen dat we altijd perioden hebben om de klanten zelf te bezoeken. Een verantwoordelijke, diverse maar leuke baan.

Waar krijg je de meeste energie van?

Uit de complexe problemen. En daarbij moet je natuurlijk niet denken aan het vervangen van cartridges, maar het installeren van systemen of het vervangen van gehele componenten binnen een apparaat. Zo kan een apparaat aan het einde van zijn termijn zijn, maar weet je deze toch opnieuw leven in te blazen!

Wat is de grootste uitdaging binnen je functie?

De grootste uitdaging is het regelen van de installatie en het onderhoud ergens in Europa. Dit vraagt om een sterke planning en goede logistiek. Wij moeten er namelijk voor zorgen dat de goede onderdelen aanwezig zijn op een specifieke locatie en dag. Daarbij krijg je met verschillende culturen te maken en dit kan best een uitdaging zijn! 

Onze hoofdtaak is om alle werkzaamheden zo goed en zo snel mogelijk uit te voeren. Schepen kunnen bijvoorbeeld niet te lang stil liggen.

 

Martijn op locatie

Hoe hebben technische ontwikkelingen impact op je taken?

Service technisch is de afgelopen jaren niet veel veranderd, maar er zijn twee belangrijke factoren waar ik rekening mee moet houden: de veranderende klantbehoefte en de apparaten zelf. We zijn er natuurlijk voor een tevreden klant!

Hoe blijf je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen?

Dit doe ik met internetfora en ik moet natuurlijk mijn accreditaties hebben om mijn kennis aan te tonen. Zo houd ik mijzelf ook up-to-date. Verder is het belangrijk om je netwerk met andere technici te onderhouden en delen we veel ervaringen over het vak.

Is de behoefte aan de klantzijde ook gewijzigd?

Zeker, deze wijzigt continu. Zie het maar als een uitdaging om in ons vak de juiste oplossing aan een vraag te koppelen!

Waar ligt de grootste vraag voor technische ontwikkeling op dit moment?

De afgelopen jaren merk je dat er veel behoefte is aan een fijne werkomgeving door efficiënter te werken. En hier komt veel digitalisering bij kijken. De vraag is dan ook niet of klanten moeten meegroeien, maar kunnen we bijblijven in deze ontwikkeling?

Verder is er een sterke verschuiving naar het hybride werken! Dit is echt enorm populair binnen bedrijven, maar het vraagt wel om goede online communicatiesystemen. Je hebt dan slimme systemen nodig. Zo moet een thuiswerkplek voorzien zijn van een goed beveiligde laptop en een goede cloudomgeving.

En om niet te vergeten is een goede werkomgeving ook een lekkere bak koffie en niet te veel stress! 

Hoe komt duurzaamheid terug in jouw huidige taken?

Je merkt dat bedrijven hier steeds vaker vragen over stellen. Denk aan het afvoeren van toners en cartridges, het stroomverbruik en de uitstoot zoals fijnstof. Recyclen is continu in beweging en onze leveranciers zijn daar ook volop mee bezig.

We houden ons dan ook meer bezig met het bieden van inzichten door cloudsystemen. Zo kunnen we informatie geven over het printgedrag, beveiligingen en stroomverbruik. Hiermee brengen we kansen in kaart om te besparen op kosten en verbruik en verbeteren we voortdurend op het gebied van duurzaamheid. 

Wat is de nummer 1 tip die je bedrijven zou geven voor een toekomstvaste werkvloer?

Ik heb één belangrijke tip! Zorg voor meer rust en een hybride werkomgeving. Zo heb je veel meer productiviteit en is de werkvloer een stuk aangenamer. 

Heb je andere passies die je graag wilt delen?

Zeker, mijn kids! Ik ben enorm trots op mijn twee meiden en daar ga ik ook vaak mee op pad. Noortje is Nederlands Acrokampioen en Merel turnt op internationaal niveau aan de top. Mijn zoon blijft gelukkig dicht bij huis, maar heeft wel een flink online netwerk. 

Wat vinden je kinderen van de printservice thuis?

Dat is wel mooi. Ik heb lang geen printer gehad, maar nu ze ouder worden moeten ze printen. Soms gebruiken ze nog pen en papier, maar dan wijs ik ze erop dat ze ook kunnen printen. Dan ben ik er om uit te leggen dat je dit simpelweg via de telefoon kunt doen. Dus ik denk dat het met de printservice wel goed zit. 

Meer informatie over Wout Monseurs?

Wout Monseurs is specialist op het gebied van het creëren van de ideale werkomgeving. Dit doen we door middel van optimale kantoorinrichtingen, het verzorgen van onderhoud en het verstrekken van advies op maat. Zo bent u altijd zeker van een kantooromgeving met optimale productiviteit en sfeer. Wilt u ook graag advies of heeft u een andere vraag? Neem dan contact met ons op. 

Neem contact op