Vrijdag 13 december 2024 zijn wij vanaf 14 uur gesloten in verband met een teamuitje!

4 Tips voor het nieuwe hybride werken!

4 min. leestijd

Hybride werken is op veel plekken de nieuwe standaard. Als mensen steeds meer thuiswerken, wilt u uiteraard niet dat ze de verbintenis met uw bedrijf kwijtraken. En hoe kunt u, als werkgever, voorkomen dat de werknemers het contact onderling verliezen? In deze blog geven wij u 4 tips over hoe de kantooromgeving ervoor kan zorgen dat uw bedrijf klaar is voor het nieuwe hybride werken.

1. Het kantoor wordt een ontmoetingsplek

De traditionele indeling van bureaus en werkplekken past niet binnen het hybride werken. Door een open werkomgeving te creëren waar collega’s met elkaar kunnen overleggen, worden mensen weer gestimuleerd om naar kantoor te komen.

Kantoorruimtes dienen de creativiteit te stimuleren. Het kantoor is niet meer alleen maar een werkplek. Werknemers komen ook naar kantoor voor de sociale contacten: bijkletsen met collega’s en het (informeel) ontvangen van relaties. Er moet dus ruimte zijn om dit te faciliteren. Daarnaast moet het kantoor ook aanvoelen als ontmoetingsplek. Ontwerp een toegankelijke ruimte met een open vloerplan en een sfeervolle plek waar men graag werkt.

2. Communiceren en concentreren

Het is belangrijk om naast open ontmoetingsruimtes ook werkplekken te maken waar werknemers zich kunnen concentreren. Er zal veel overleg plaatsvinden op de werkvloer en dit kan rumoerig zijn.

Bij Wout Monseurs vindt u meubels en kantoorapparatuur voor een efficiënte kantoorinrichting waar werknemers ongestoord kunnen videovergaderen of stil en geconcentreerd kunnen werken.

In andere woorden, ondanks dat de werkruimte meer een ontmoetingsplek wordt, moet dit niet ten koste gaan van ruimtes waar mensen zich kunnen afzonderen om geconcentreerd te werken.

thuiswerken en hybride werken

3. Hybride werken en werken vanuit huis

Werknemers die thuiswerken moeten uiteraard de mogelijkheid krijgen om een comfortabele werkruimte te hebben. Het is belangrijk dat de thuiswerkplek alle benodigdheden heeft om fatsoenlijk uw werk te kunnen doen. Zo moet u denken aan een prettige bureaustoel, een bureau, opbergruimte, een computer en een toetsenbord.

Bij Wout Monseurs hebben wij alles wat u nodig heeft om ervoor te zorgen dat uw werknemers prettig en hybride kunnen werken. Dit hebben wij in een overzicht gezet om u op weg te helpen. Daarnaast hebben wij verschillende experts in huis die u kunnen adviseren op welke manier u de beste thuiswerkplekken voor uw werknemers kunt inrichten.

4. Comfortabel en met plezier werken

Doordat mensen steeds meer thuis werken, is het van belang om te laten zien dat het werken op kantoor ook mogelijkheden biedt. Zorg ervoor dat de werkplekken op een manier zijn ingericht waardoor werknemers met plezier naar de werkvloer komen.

Onmisbaar hierbij zijn kwalitatief hoogstaande producten om mee te werken. Denk aan ergonomische kantoormeubelen zoals: comfortabele bureaustoelen, zit- sta bureaus en een creatief ingerichte ruimte. Bij Wout Monseurs hebben wij meerdere experts op het gebied van kantoorinterieur die u passend advies geven tijdens het verbouwingsproces. Op deze manier is het mogelijk om een werkruimte te ontwerpen die de productiviteit en het werkplezier verhoogt en dit is bij het hybride werken enorm belangrijk.

 

Meer informatie over Wout Monseurs?

Vindt u het nog moeilijk om het hybride werken op de werkvloer te realiseren? Gelukkig zitten wij bij Wout Monseurs voor u klaar om u tijdens het hele proces te begeleiden. Wij nemen de hele projectinrichting voor ons rekening, zodat de verbouwing makkelijk en soepel verloopt. Het is ook mogelijk contact op te nemen over eventuele vragen die u nog heeft.

Neem contact op